سرمایه گذاری پترو فرهنگ

معرفی شرکت پتروفرهنگ

شركت پتروفرهنگ (سهامي خاص) در تاريخ 2/4/1387 به صورت سهامي خاص و با سرمایه صد میلیارد ریال تاسيس شده و هم اکنون سرمایه ثبت شده شرکت 7000 میلیارد ریال می باشد. این شرکت طي شماره 324859 در اداره ثبت شركت ها و مالكيت‌هاي صنعتي تهران به ثبت رسيده است در حال حاضر از شرکت های تابعه مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان است.

هدف از تاسیس شرکت پتروفرهنگ، با توجه به مزیت نسبی کشورمان در زمینه نفت و گاز، انجام فعالیت های اقتصادی در این صنایع و خصوصا صنایع پتروشیمی است که در مقایسه با سایر صنایع از اهمیت و سوددهی مناسب تری برخوردار می باشد. از اين رو صندوق ذخيره فرهنگيان با هدف بهره‌وري هر چه بيشتر سپرده فرهنگيان کشور اقدام به تاسيس شركت پترو فرهنگ نموده است.

شرکت پتروفرهنگ (سهامی خاص) با هدف سرمایه گذاری و تاسیس واحدهای تولیدی در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی با چشم انداز قرار گرفتن در بین 5 هلدینگ برتر و صاحب نام در صنعت پتروشیمی ایران در صدد توسعه فعالیت های خود می باشد.

موضوع فعالیت شرکت پتروفرهنگ

  1. سرمايه­گذاري و تاسيس شركتهاي مختلف در زمينه نفت، گاز، پتروشيمي، انرژي و صنايع وابسته به آنها
  2. انجام كليه امور بازرگاني اعم از واردات، صادرات، تحصيل و واگذاري نمايندگي به شركتهاي داخلي و خارجي
  3. اخذ و يا واگذاري هر گونه دانش فني و حق الامتياز از منابع داخلي و يا خارجي
  4. دريافت انواع تسهيلات از بانكها و موسسات مالي و اعتباري داخلي و خارجي و همچنين پشتيباني شركتهاي تابعه
  5. خريد تمام يا بخشي از سهام شركت ها و كارخانجات داخلي يا خارجي
  6. ايجاد كارخانجات توليدي- صنعتي در خصوص موضوع شركت در داخل و يا خارج از كشور
  7. انجام تمام يا قسمتي از امور موضوع شركت رأساً يا با مشاركت شخص يا اشخاص حقيقي يا حقوقي داخلي يا خارجي
  8. انجام كليه پروژه­ها از مرحله تاسيس تا فاز مطالعات، نصب و بهره برداري

اطلاعات عمومی سرمایه گذاریها

فعالیت های جاری شرکت پتروفرهنگ به طور کلی به سه دسته مجتمع های تولیدی، طرح های اجرایی و شرکت بازرگانی تقسیم شده اند که به اختصار در جدول زیر گرد آوری شده است:

محصولات

مکان مجتمع

درصد مالکیت پتروفرهنگ

نام مجتمع

مجتمع های تولیدی

اتیلن - مونواتیلن گلایکول

عسلویه

55/46%

مجتمع پتروشیمی مروارید

اوره- کریستال ملامین

بجنورد

19%

مجتمع پتروشیمی خراسان

اتان - اتیلن - پروپیلن - منواتیلن گلایکول - پلی اتیلن

ماهشهر

725/0%

مجتمع پتروشیمی مارون

طرح های اجرایی

متانول

عسلویه

84%

کیمیای پارس خاورمیانه

پروپیلن، اکسوالکل، پروپیلن اکساید، پلی اتیلن سنگین، اتیلن، استایرن مونومر و بوتادین

عسلویه

40%

پتروشیمی کیان

آمونیاک و اوره

عسلویه

20%

پتروشیمی لاوان

پلی پروپیلن، پلی اتیلن

چابهار

100%

پتروشیمی آریا

متانول

ماهشهر

20%

پترو الفین فن آوران

آلفا الفین خطی، اتیل وینیل استات، پلی پروپیلن، ایزوپروپانول، سوپرجاذب، اکریلات ها، اکسو الکل

منطقه ویژه پارسیان

100%

مهتاب پارسیان

پلی پروپیلن، پلی اتیلن

منطقه آزاد ماکو

57%

پردیس آذربایجان

متانول

چابهار

100%

پتروشیمی تفتان

پلی پروپیلن – پلی اتیلن

عسلویه

100%

پتروشیمی تابان

بازرگانی

خرید و فروش محصولات نفتی و پتروشیمی

تهران

100%

شرکت بازرگانی پارسه پتروفرهنگ

بیانیه ماموریت شرکت پتروفرهنگ

پتروفرهنگ با استفاده از سرمایه انسانی توانمند و تکنولوژی روز تلاش دارد با سرمایه گذاری مدبرانه و تخصصی در فعالیت های اقتصادی سود آور به ویژه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی در سطح بین المللی اقدام به ارزش آفرینی برای ذینفعان خود نماید و از طریق استفاده بهینه از منابع ملی و ایجاد ارزش افزوده بر آن حافظ منافع ملی باشد.

بیانیه چشم انداز شرکت پتروفرهنگ (افق 1404)

یکی از 5 هلدینگ برتر کشور در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی طی 10 سال آینده

اهداف استراتژیک شرکت پتروفرهنگ

 

1. اهداف استراتژیک از منظر مالی:

1.1.افزایش سودآوری

1.2.افزایش درآمد

1.3.توسعه مشارکتها

1.4.استفاده بهینه از دارایی‌ها

1.5.افزایش بهره وری

2. اهداف استراتژیک از منظر مشتری:

2.1.افزايش رضايت مشتري

2.2.پاسخ گویی

2.3.تحويل به موقع، كافي و مطمئن

2.4.كيفيت مطلوب و پایدار

3. اهداف استراتژیک از منظر فرآیندهای داخلی:

3.1.توسعه محصولات جدید

3.2.مدیریت اثربخش فناوری

3.3.شناسایی فرصت‌های کسب‌ و کار جدید

3.4.مدیریت موثر فرایند تشکیل قالب اجرایی پروژه

3.5.مدیریت کارآمد منابع مالی متناسب با نیاز پروژه‌ها

3.6.پایش اثربخش پروژه‌ها و طرح ها

3.7.ارزیابی و ارتقاء عملکرد شرکت‌های تابعه

3.8.افزایش بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود

4. اهداف استراتژیک از منظر رشد و یادگیری:

4.1.توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي يكپارچه

4.2.ایجاد سازماني متعالي و استراتژي محور

4.3.توسعه فرهنگ‌سازمانی سرآمد

4.4.توسعه اثربخش مديريت دانش

4.5.توسعه شایستگی‌هاي كاركنان و رهبران

4.6.افزايش رضايت كاركنان

4.7.تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی