امام صادق (ع) : اعمال شايسته و پاكيزه شخص قبل از او به بهشت رفته تا جايگاه او را در بهشت آماده سازد و از صاحبش پذيرايى كند چنان كه خدمتكار يكى از شما فراشتان را بگستراند.
منو اصلی
مدل های موجود در حوزه مطالعات مدیریت اخلاق
مدل های موجود در حوزه مطالعات مدیریت اخلاق تاریخ ثبت : 1392/07/28
طبقه بندي : ,31,32,
عنوان مقاله : مدل های موجود در حوزه مطالعات مدیریت اخلاق
خلاصه مقاله : مدل اخلاق کسب و کار کولینز: دکتر کولینز(2009) مولفه¬های اصلی اخلاق کسب¬وکار را شامل شاخصه¬های: استخدام کارکنان اخلاقی، کدهای اخلاقی، تصمیم¬سازی اخلاقی، تربیت اخلاقی، توجه به تنوع و نیازهای کارکنان، سیستم گزارش مسایل اخلاق کسب¬وکار، رهبری اخلاق-مدار، اهداف کار، ارزیابی عملکرد، توانمندسازی کارکنان اخلاقی، مدیریت محیط زیست و مسئولیت اجتماعی سازمان می¬داند. (کولینز ، 2009) در ادامه این مدل به صورت شماتیک آورده شده است: وی در ادامه با تعریف مولفه¬هایی برای هر یک از شاخص¬ها، اقدام به تشکیل پرسشنامه¬ای به منظور سنجش اخلاق کسب-وکار بر اساس بهترین تکرار نموده است. همچنین از ویژگی¬های مدل کولینز سادگی در عین کاربردی بودن است که بر این اساس مورد توجه مدل مورد استفاده در پژوهش حاضر نیز قرار گرفته است.
فایل مقاله : دانلود فايل
تعداد نمایش : 1747 <<بازگشت

كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به سایت ایران اخلاق می باشد